מק"ט: 10-510314
מחבר: דניאל דפו
מתרגם: מוטי ברכאן
הוצאה לאור: כתר
מצב הספר: חדש
מחיר: ₪68
כמות:

אפשרויות משלוח

איסוף עצמי
שליח לבית הלקוח(₪30)
משלוח לנקודת איסוף(₪15)
משלוח לחו"ל
ברכישה מעל ל-200 ₪ - המשלוח חינם

תקציר הספר

מי מאתנו, בוודאי כאשר היינו ילדים, לא חלם על מסע אל מרחבי הים ואל ארצות לא נודעות? ולמי מאתנו, בוודאי בתקופת ההתבגרות, לא היו רגעים שבהם ייחל להתרחק מכל הלחצים והציפיות של משפחה וחברה, ולהגיע למקום שבו יבנה את נווה המדבר הפרטי שלו? אבל מי מאתנו גם לא חרד מפני מצב שבו ימצא עצמו רחוק מכל היקר והמוכר? בגרעין הסיפור של רובינזון קרוזו (1719), מאבות הרומן האירופי, הצליח דניאל דֶפו (1660-1731) לגעת בחלום שהוא גם הסיוט של כל אחד מאתנו, ולגולל סיפור מרתק, גדוש מתח ותהפוכות.
הדחף להימלט מגורלו של סוחר בורגני אנגלי שהועיד לו אביו, הביא את רובינזון קרוזו אל חופיו של אי נידח. על אי זה הוא מצליח לא רק לשרוד, אלא גם לפרוץ ולגדול: לצוד, לבנות בית, כלים ורהיטים, לביית חיות, לגדל תבואה, להגדיל את היקף משק ביתו ואת תוצרתו, ובהמשך אף להשתמש בשירותיו של פריידי, היליד בן העולם החוץ-אירופי, ה"פרימיטיבי", להעצמת "ממלכתו". קרוזו מיישם אפוא בשקידה על האי הנידח, סמל הטבע הפראי, את עקרונותיה של החברה הבורגנית שבה מרד. סיפורו של קרוזו, שהיה לשם נרדף לקיומו של האדם המנותק מן החברה, מתברר, באופן פרדוקסי, כסיפורו של האדם החברתי.


על המחבר:
‏ דניאל דֶפוֹ ( 1660 - 21 באפריל 1731), סופר ועיתונאי אנגלי. הוא נחשב, יחד עם סמואל ריצ'רדסון, לאבי הרומן האנגלי. "רובינזון קרוזו" הוא ספרו הידוע ביותר.
דפו נחשב כמי שתרם תרומה מכרעת לרומנטיזציה של הפיראטיות הימית בספרות הפופולרית. בשנת 1724 פורסם הספר "ההיסטוריה הכללית של שודדי הים", המגולל את קורותיהם של שודדי ים בשנים 1717-1724, ביניהם הנרי איוורי, אדוארד טיץ' (הידוע יותר כשחור הזקן), סטיד בונט, אדוארד אינגלנד, ברתולומיאו רוברטס וויליאם קיד. על הספר היה חתום קפטן צ'ארלס ג'ונסון, אך כיום סבורים כי דפו הוא שכתבו בשם בדוי. ספר זה הוא אחד התיעודים המפורטים ביותר של קורות השוד הימי באותה תקופה, בעיקר במימי צפון ומרכז אמריקה.
דפו הוא אבי סגנון הריאליזם בספרות, הדמויות הם בני אדם רגילים, לא בני מעמדות גבוהים ולא בעלי כוחות על-טבעיים. גם האירועים המתוארים בפירוט הם מציאותיים, כאלה שיכולים להתרחש בחייהם של הקוראים.
יצירות נוספות שכתב דפו אחרי הצלחת "רובינזון קרוזו" הם "מול פלנדרס", "יומן שנת המגפה" ו"רוקסאנה". דפו מת בלונדון ב-1731.

ספרים נוספים

האינקה האחרון
האינקה האחרון
מאת קרל מאי
א. זלקוביץ, 1969
יד שנייה
₪55
אל הנירים האפורים
אל הנירים האפורים
מאת נתן יונתן
ספרית פועלים, 1954
יד שנייה
₪60
#סודות
#סודות
מאת דנה אבירם
משכל (חמד+ידיעות אחרונות), 2022
₪49.9
משאית כחולה קטנה בדרך לבית הספר
משאית כחולה קטנה בדרך לבית הספר
מאת אליס שרטל
ידיעות ספרים, 2021
₪49.9
גאליס-הכוכבים של יולי
גאליס-הכוכבים של יולי
מאת סמדר שיר
ידיעות ספרים, 2013
יד שנייה
₪39.9
רפאל הענן שחיפש חיוך
רפאל הענן שחיפש חיוך
מאת טים הופגוד
מטר (טריוואקס), 2021
₪49.9
עוג מלך הבשן
עוג מלך הבשן
מאת נתן אלתרמן
הקיבוץ המאוחד, 2011
₪39.9